Pagina's

woensdag 21 december 2011

Deze is voor mij...

Dit is dan mijn hart, ik moest hem nu wel maken, anders hoef ik hem niet meer op te hangen natuurlijk. De foto is gemaakt zonder de houten rand, maar die kennen jullie wel. En ook de achterkant ben ik vergeten te fotograferen, maar die is ook netjes beplakt.
De randen zijn bewerkt met de papierdistresser en inkt. Rondom het hart heb ik mooi kant verwerkt, dit brede kant leende zich daar heel goed voor.

Een rozet gemaakt van 2 stansvormen, gerild, gevouwen en aan elkaar geplakt.








De letters heb ik (nog steeds) geleend van een lieve vriendin, nogmaals dank! Ik heb ze op "kerstballen" geplakt en aan een lintje gehangen. Ik ben heel benieuwd of jullie dit hart ook net zo leuk vinden als de andere. Sam zegt vanmiddag tegen me "mam, het lijkt wel een smiley", zien jullie dat ook een beetje? Nou ja, twee vliegen in een klap, een mooi lachend kersthart :-). Dit is voorlopig wel even mijn laatste hart.

Nu ben ik gisteren helemaal vergeten te vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om organza in de strokrans te spelden. Vroeger...en dan praat ik over ruim 20 jaar geleden, dan mag ik wel vroeger zeggen toch? Dus vroeger heb ik ooit een piepschuimen bol bekleed met allerlei kleine stukjes stof. Dit waren stukjes van 3 of 4 cm in het vierkant, geknipt met een kartelschaar. Ik kan jullie vertellen dat het een heel karwei was, maar de bol heeft toch enkele jaren voor het raam gehangen. Helaas heb ik hem niet meer. Je kunt niet alles bewaren :-).
Oei...het is een lang verhaal geworden, bedankt dat jullie het gelezen hebben!


9 opmerkingen:

  1. Hallo Annerieke,
    "Mijn" ♥ ziet er PRACHTIG uit en jij zit wel GOED in het MOOIE kant op deze manier.....SUPER.
    ☺☺☺ die zou ik in het ♥ kunnen zien.....ja hoor.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Annerieke,
    dit hart vind ik ook weergaloos mooi,
    deze hang je toch niet aan de buitendeur?
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. <3 Prachtig hart zeg. Leuk die kleuren en decoratie!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook dit hart is weer prachtig hoor. En inderdaad Sam heeft wel gelijk, je kunt er wel een SMILEY in zien, maar dat is prima, want met Kerst mogen we blij zijn. Dat verhaal van die piepschuim krans met die vierkantjes stof komt bekend voor, maar ik heb de moed op 1/3 opgegeven (ik denk dat mijn krans te groot was ;-) of het was toch meer werk als ik geduld voor had destijds (rond dezelfde tijd als jij en dat mogen wij best vroeger noemen). Alvast hele fijne feestdagen toegewenst. Groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ook dit hart ziet er weer geweldig uit in mooie warme kleuren.
    Ik sta steeds weer versteld van je maar vind het wel heel errug leuk wat je doet.
    Liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer super! Ze zijn allemaal schitterend mooi geworden!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel erg mooi gedaan, leuk idee
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi weer Anneriek, ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven in deze mooie kerstperiode/
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schitterende hart annerieke.
    weer heel mooi gemaakt.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen

Zo leuk om reacties te krijgen en te lezen, dank je wel!