Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Spelen met...

Deze kaart is weer een experiment. Ik ben aan het spelen geweest met "Distress Ink". Inmiddels heb ik wat filmpjes bekeken, maar wat zijn er veel mogelijkheden...nog genoeg om uit te proberen.
De randen van het papier zijn bewerkt met inkt en de distresser. Ook heb ik een randje erlangs gestikt met de hand.

Ik ben begonnen met vier kleuren inkt op mijn matje te deppen. Van de "Distress Ink" heb ik de kleuren "chipped sapphire, tumbled glass, crushed olive en forest moss" gebruikt, ook in deze volgorde. Daar heb ik water over gesprayd, een stukje aquarelpapier overheen gelegd en wat aangedrukt en gewreven. Daarna gedroogd met de heattool. Het resultaat is een achtergrond met een mooi kleurenverloop. De stempel die ik heb gebruikt geeft een soort "negatief" effect, in de kleur "forest moss". 
Op deze foto kun je goed zien hoe de achtergrondkleuren in elkaar overgaan. 
En....wat vinden jullie ervan? Zelf ben ik hier erg enthousiast over, het leek me altijd zo moeilijk. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt, vooral als je een filmpje erbij gebruikt :-). Eigenlijk is het een kwestie van gewoon doen, dat blijkt wel weer!

Met deze kaart wil ik meedoen aan de challenge bij Nadia's challenge blog, een condoleancekaart met stempel maken. De stempel die ik gebruikt heb kun je natuurlijk voor allerlei gelegenheden gebruiken, voor deze gelegenheid heb ik er een toepasselijke tekst bij gezocht.

Natuurlijk wil ik jullie ook weer bedanken voor de leuke reacties, fijn dat jullie de moeite nemen om mijn blog te bezoeken!

12 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Annerieke.
bedankt voor het meedoen bij Nadia's challenge.

groetjes karin

Riet zei

Wat prachtig gedaan Annerieke.


Liefs Riet.

Linda zei

wauw wat mooi gedaan heb je dat
gr linda

martina's kaartjes zei

inderdaad, vaak komt het er op neer, gewoonweg durven en doen ! dan kom je het verst !
heel erg leuk resultaat
grtjs, martina
x

Rachel zei

Prachtig kaartje.......erg stijlvol!!!
Bedankt voor je deelname bij Nadia's challenge, liefs Rachel

Berlinde zei

Je experimentje is goed gelukt Annerieke, een prachtige kaart!
Lieve groetjes, Berlinde

Tinie zei

Wat hebben we toch een heerlijke hobby met zoveel technieken, prachtig is deze kaart, ben ook weg van je kleuren!!!

Groetjes Tinie

Helen zei

Hoi Annerieke, wat heb je dit prachtig gemaakt. Ik was zelf maar met twee kleurtjes aan de slag gegaan (al lastig genoeg dacht ik). Je kaart is echt supermooi en stijlvol en je tekstje spreekt voor zich. Bedankt dat je meedoet aan Nadia's challenge. Groetjes, Helen

Anoniem zei

Wauw, ik vind dit zo'n gave mooie kaart. Je bent super geslaagd!
Liefs Yvonne

Wilma zei

Hoi Annerieke,
Als ik het zo eens bekijk is dit "gewoon doen"-kaartje werkelijk weer "gewoon" SUPERSSSSS.
Ook kom ik je nog even antwoord geven op je vraag. Het rozet heeft een doorsnee van ongeveer 10cm. Het dekseltje zit onder de rozet.....het is een opstaande rand van 2,5cm.
Ga je ook zo'n doosje maken?
Liefs Wilma

cristel zei

je hebt een heel mooi experimentje gemaakt hoor heel mooi en bedankt om mee te doen met Nadia's challenge
grtjs

Myriam zei

Mooie kaart!
Bedankt voor je deelname bij Nadia's challenge.
Hopelijk tot een volgende keer.
Liefs, Myriam