Pagina's

donderdag 20 december 2012

Stempelen...


Vandaag laat ik al weer wat kaarten zien, ik hoop niet dat ik jullie verveel.
Jullie weten dat ik sinds kort ook aan het experimenteren ben met inkt en stempels. Dit zijn dus wat resultaten.
Boven twee kaarten met dezelfde techniek. De basis is crèmekleurig papier. Met watermerk inkt de boom gestempeld, embossingpoeder erover gestrooid en verhit met de heattool. Onderaan een stukje van een post-it papiertje gescheurd en op de basiskaart geplakt, daarna met verschillende kleuren Distress Ink bewerkt. Ook heb ik een achtergrondstempel gebruikt. Als laatste het post-it stukje weggehaald en onderaan ook nog wat gestempeld.
De kaart links is gemaakt zoals de kaarten hierboven. De kaart rechts is heel anders dan ik gewend ben. Normaal gebruik ik 1 kleur en dan meerdere nuances, nu heb ik paars en groen gebruikt. Ben wel tevreden over het resultaat. Je ziet dat je met dezelfde stempel, maar door andere kleuren of een andere techniek te gebruiken, toch heel verschillende creaties krijgt.
De kaart rechts is weer dezelfde techniek als hierboven. De kaart links is weer iets anders. Op de dubbele kaart heb ik een achtergrondstempel gebruikt en deze is ook bewerkt met inkt. Op het papier waar het hertje op is gestempeld heb ik de achtergrond bewerkt, met watermerk inkt en embossingpoeder. Het lichtpaarse papier heb ik bewerkt met inkt, maar door een stukje gaas heen, zodat je een 'gaatjes' effect krijgt. Op de foto is dit helaas niet zo goed te zien. Ik hoop dat jullie de beschrijving een beetje begrijpen en anders hoor ik het wel.

Vanmorgen las ik dat ik bij Elke Kaart Een Feestje! in de top 3 ben beland, super leuk!

Bedankt weer voor jullie bezoekje, tot de volgende keer.

11 opmerkingen:

Linda zei

Wauw wat een geweldig mooie kaarten, heel leuk gedaan
gr linda

nicole zei

Wat een mooie kaarten zeg, en een leuke technieken met dat stempelen, fijn dat je het zo duidelijk vertelt, ik wordt ook geprikkeld om het te gaan proberen :)
Ik vind ze allemaal mooi, maar die laatste met die sneeuwsterren nog net iets mooier :)

Groetjes Nicole

Floor zei

Wauw, jij hebt echt heel veel creativiteit in je! Prachtige kerstkaartjes weer!

-Floor (Ik heb trouwens een ander blog, dus ik plaats geen berichten meer op JustDrawing ;)

Ans Gilbert zei

Hoi Annerieke,
Gefeliciteerd met plek in de top3, ik zag het ook vanmorgen en je kerstkaarten zijn weer erg leuk...

Liefs van Ans

KarinsArtScrap zei

nee hoor je verveeld ons niet, ik vind prachtig om tezien.
en ze zijn inderdaad prachtig Annerieke.

groetjes karin

Tinie zei

Heerlijk dat stempelen he, ben op dit moment ook lekker druk bezig, ze zijn stuk voor stuk zo mooi en zo verschillend, geweldig!!!

Groetjes Tinie

Christine zei

Tof gedaan Annerieke en proficiat met je top 3 plaats!
Liefs
Christine

Nelleke zei

Nou je hebt de smaak te pakken zeg! Mooie kaarten heb je gemaakt en allemaal zo verschillend. Als ik ideetjes nodig heb ga ik bij jou kijken.
Groetjes, Nelleke

Charlotte zei

Proficiat met je top3 plaats Annerieke!
Leuk zeg, zo experimenteren, kan je veel van leren. Je kerstbomen in de vorige post vind ik ook heel goed gelukt!
Groetjes,
Charlotte

Wilma zei

Hallo Annerieke,
Ben ik weer.....had ik toch bijna al dit MOOIS gemist......SUPER zoals jij die stempels gebruikt.
Liefs Wilma

Berlinde zei

Wat een prachtige kaartjes Annerieke en gefeliciteerd met je top 3 plaatsje!
Lieve groetjes, Berlinde